Beste Lichterveldenaar,
Lieve vriend(in),

Je hebt ons programma 2019-2024 in jouw handen. Deze brochure bevat onze visie op de toekomst van Lichtervelde, onze overtuiging over de manier waarop wij de komende zes jaar samen vooruit willen.

Wij zijn trots op onze gemeente, Lichtervelde biedt namelijk voor elk wat wils. Het ruime aanbod dat doorheen de jaren werd
opgebouwd spreekt alle leeftijden aan. Jongeren kunnen binnenkort terecht in het jeugdontmoetingscentrum ‘De Lichting’. Sportievelingen genieten weldra van een vernieuwd sportcentrum. Het ontmoetingscentrum ‘De Schouw’ ontwikkelde zich in de
voorbije zes jaar tot de ultieme plaats voor feestelijke activiteiten die ons bloeiend verenigingsleven in de verf zetten. Het aanbod voor senioren in dienstencentrum ‘De Ploeg’ en woonzorgcentrum ’t Hof’ werd verder verfijnd.

We willen dit aanbod in de toekomst verder uitbouwen. Wij gaan voor een Lichtervelde waar het aangenaam leven is voor jong en oud, waar mensen elkaar kunnen ontmoeten en eigen mogelijkheden verder kunnen verkennen en ervaren. Kortom… #LOVE8810, hou van Lichtervelde.

Wij houden van Lichtervelde zoals we de gemeente nu kennen. Het liefst pakken we bovenstaande uitdagingen aan als autonome gemeente. Wij blijven daarom inzetten op samenwerkingsverbanden en wensen onze eigenheid te behouden. In het verleden werd op deze manier veel verwezenlijkt, dat kan ook in de toekomst.

Lees verder door ons programma in de bijlage dat tot stand kwam op basis van suggesties die we bij jou hebben beluisterd en het denkwerk van onze CD&V-ploeg. Met jouw steun en de juiste prioriteiten kunnen wij samen vooruit in een warm en levendig Lichtervelde.

Veel leesplezier!